Skip to content
Skip to content

על סרי לנקה

Sri Lanka Flagסרי לנקה היא אי בדרום אסיה (דרומית להודו) ובו כ- 20 מיליון תושבים וגודלו כשלוש פעמים מגודלה של מדינת ישראל. סרי לנקה קיבלה עצמאות בשנת 1948 ועד אותה שנה הייתה תחת שלטונם של הבריטים.  עיקר האוכלוסיה היא מהקבוצה הסינהלית ובעלי הדת הבודהיסטית. בסרי לנקה התרחש מאבק עקוב מדם במשך עשרות שנים בין המיעוט הטמילי ובין הרוב הסינהלי במהלכו נרצחו ראשי ממשלות ונשיאים בסרי לנקה ומנהיגי המורדים. בשנים 2008 ו- 2009  התעצמה המלחמה והשלטון הצליח להביס את ההתנגדות הטמילית בצפון המדינה ולהשתלט על מעוזי הטמילים האחרונים לאחר שחיסל את מנהיג הטמילים.  מאז אותו  ניצחון שורר בסרי לנקה שקט ורגיעה. התיירות מתעצמת ומתגברת משנה לשנה. נסללים כבישים חדשים ועיר הבירה מתפתחת בקצב מואץ ביותר. נבנה נמל ימי מודרני ושדות תעופה.

המשטר  בסרי לנקה הוא : רפובליקה דמוקרטית סוציאליסטית ובראשה עומד נשיא. בסרי לנקה נערכות בחירות דמוקרטיות כל שש שנים.
סרי לנקה נחשבת לבעלת הכלכלה הליברלית ביותר בדרום אסיה. ב- 1978 האי אימץ מדיניות של סחר חופשי פתיחת השוק לתחרות בינלאומית , הפרטה , דהרגוליזציה ושקיפות של חוקים הנוגעים למשקיעים ומהלכים נוספים ההופכים את סרי לנקה ליעד יותר ויותר אטרקטיבי עבור משקיעים מבחוץ.חוקי המסחר של סרי לנקה מבוססים על החוקים הבריטיים.

הסקטור המסחרי הפרטי בסרי לנקה הוא סקטור דינמי שמקבל בברכה הזדמנויות למיזמים משותפים עם משקיעים זרים. יחד עם זאת משקיעים זרים יכולים להיות בעלים מלאים ברמה של 100 % בהשקעתם. זיכיונות ניתנים במסגרת הסכם עם המועצה להשקעות חוץ.
מיסוי כפול והגנה על השקעות

סרי לנקה היא אחת מהמדינות הבטחות בעולם להשקעה וזאת תודה למספר מערכות ונהלים שמגנים על המשקיע. סעיף 157 מחוקת האי נוגע באבטחה והגנה על חוזי השקעה.
סרי לנקה חתמה על הסכמי הגנת משקיעים  בילאטרליים  (IPA  )  עם 27 מדינות. לסרי לנקה מערכת עצמאית של בתי משפט שגם היא חלק מחגורות הבטחון של משקיעים זרים.
סרי לנקה חתמה גם על הסכמים בילאטרליים בתחום המיסוי הכפול עם 38 מדינות.  

תפריט נגישות